2 lutego 2015

Co ma piernik do wiatraka?

Dzisiaj morze wódki, a jutro leki przeciwbólowe na kaca. Dzisiaj barszcz, jutro odplamiacze na czerwone plamy na obrusie. Dzisiaj kredyty, jutro sprzęt RTV za pożyczone pieniądze. Brzmi to dla Was jak zwykły ciąg przyczynowo skutkowy? Dla nas to codzienność ale w zupełnie innym wymiarze ;)

Gdybyście mieli tę magiczną moc (którą my mamy swoją drogą ;) ) i moglibyście zajrzeć do szafek w naszych mieszkaniach, albo wziąć udział w balkonowych rozmowach w naszym biurze, od razu wiedzielibyście, nad czym aktualnie pracujemy. A jest różnie – co tydzień w innej branży, a do tego najczęściej w kilku branżach jednocześnie. Jest nas niewiele, więc często zdarza się tak, że z apteki jedziemy prosto do baru – z pracy do pracy.

Przygotowując się do kolejnych projektów korzystamy z wiedzy zdobytej wcześniej – to oczywiste. Ale już nie tak bardzo oczywiste jest to, jak bardzo często sięgamy do wniosków z badań zupełnie innych kategorii.

Często zaglądamy do kuchennych szafek naszych informatorów. Dowiadujemy się wtedy nie tylko tego, jakie mają przyprawy, ale też czy robią zapasy oraz jak i gdzie przechowują otwarte opakowania. Tym razem naszym partnerem jest producent przypraw, ale wnioski z powodzeniem zastosujemy również przy kolejnych projektach dla firm związanych z designem i wyposażeniem wnętrz. Proste? Pewnie.

W czasie jednego z ostatnich szkoleń przedbadawczych pobiłyśmy rekord zasięgu ;) i zaczerpnęłyśmy z wcześniejszych badań dotyczących proszków do prania, kilku artykułów spożywczych, reklam leków i ubezpieczeń na życie. Szkolenie dotyczyło alkoholu. Można? Pewnie.

Kiedy więc dostajemy brief dotyczący produktu albo usługi zupełnie nowej na rynku albo takiej, z którą, jako zespół, nie miałyśmy jeszcze do czynienia, cieszymy się jak dzieci :). Wiedza i doświadczenie w wąskiej dziedzinie to jedno, ale jak ktoś nie docenia szerokiego kontekstu, traci tak dużo, jak tracą wszystkie fanki Ryana Goslinga patrząc tylko na jego ramiona ;)


Marta Marcjanik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz