Średni czas trwania prowadzonego przez
nas projektu to około 3 – 4 tygodnie. W tym czasie badacz główny zbiera
informacje na temat produktu i całej kategorii, jakiej dotyczy badanie. Ja –
będąc organizacyjną częścią projektu – obserwuję i słucham tego, co dzieje się
z naszymi badaczami w trakcie jego trwania (dla jasności sytuacji – przyjmijmy,
że to badanie dotyczy sklepu meblowego). Jak wygląda przygotowanie badacza do
pracy w terenie? Mniej więcej tak:
Dzień od 1 do 7
ORGANIZACJA BADANIA – Badacz: WOW,
bardzo fajne badanie, super temat! Nie mogę się doczekać, aż pójdziemy do tych
wszystkich sklepów. Mam już całą listę stron internetowych, które koniecznie
musicie zobaczyć!
Dzień od 7 do 14
– BADANIA W TERENIE – Badacz: Kurczę, takie fajne mieszkania mają ci
nasi informatorzy. Zobacz, sama zrobiła sobie takie szyby na korytarzu!
Zastanawiam się, czy u mnie coś takiego by nie pasowało… Jakoś nudno ostatnio
zrobiło się w tym moim mieszkaniu.
Dzień 21 – 27 –
PISANIE RAPORTU GŁÓWNEGO – Badacz: Aga,
musisz koniecznie do mnie przyjść. Tak się natchnęłam zmianami, że wyrzuciłam swoje
łóżko z europalet (które rok temu montowali własnoręcznie ze swoim
narzeczonym!) i wstawiłam w tą przestrzeń szafę, a teraz szukamy nowej kanapy.
Kupiłam sobie też … doniczki, ramki, nowy stolik i całą masę innych bardzo
potrzebnych rzeczy.
W każde badanie angażujemy się
wszystkimi zmysłami, co oznacza próbowanie, testowanie i kombinowanie nad
nowymi rozwiązaniami. Robiliśmy badania już chyba dla wszystkich możliwych
kategorii produktowych. Gdy badamy fixy czy kremy do twarzy – wszystko jest
fajnie – można pozwolić sobie na zakupy. Potem zamiast zdrowej sałatki w pracy
są dania instant, ale co jeść, gdy tylko takim tematem się żyje w ostatnim
czasie. :-) Gorzej, gdy prowadzimy badania w sklepie z bielizną – może się
okazać, że cała wypłata zostaje w sklepie. A już nawet nie chcę nic mówić, co
czuły nasze badaczki, gdy jakiś czas temu prowadziliśmy badania dla jednej z
bardziej prestiżowych marek samochodowych…;-)
Agnieszka Dąbrowska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz